Islam Hadislerinde Ibrahim - Firavun Olayı

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Islam Hadislerinde Ibrahim - Firavun Olayı

Ebu Hureyre'nin Muhammed'den aktararak anlattığı Sara nın Firavun'a veriliş hikâyesi:-1

İbrahim Sara ile seter etmiş, onunla bir şehre gelmişti. Orada bir melik hükümran idi. Bu zalime; "İbrahim cn güzel kadınlardan bir kadınla şehre dahil oldu" diye bildirildi. Melik kendisine, "Ya İbrahim! Yanındaki kadın neydi?*' diye haber gönderdi. İbrahim "Henışiremdir" diye cevap verdi. Sonra İbrahim dönüp Saranın yanına geldi ve "Sözümü tekzip etme! Ben bunlara senin (için) kızkardcşimdir, dedim. Allah'a yemin ederim ki, yeryüzünde benden, senden başka iman eden hiçbir kişi yoktur" buyurdu. Ve Hz. Halil Sarayı Melike gönderdi. Melik Sarayı kıyam etti. Sara da hemen abdest alıp namaza durdu. Ve "Ya Rab! Ben sana ve senin peygamberlerine iman ettimse, ben kadınlığımı zevcimden başkasına karşı ebedi muhafaza cyledimse, benim üzerime su kafiri musallat etme" diye dua etti. (Melik'in) derhal nefesi boğuldu, horlamaya hatta ayağı ile yere vurup tepinmeye başladı (ve bu olay birkaç kere tekrarlanınca) Melik saraydaki kurenasma, "Siz bana muhakkak bir şeytan gön-dermişsiniz. Bu kadını îbrahinıe geri verin. Haeeri de Saraya veriniz" dedi. Müteakiben Sara İbrahim'e dönüp geldi. Ve ona, "Anladın mı zevcim! Allah kâfiri tezlil etti. Bir cariyeyi de bize hizmetçi verdi" dedi

0 yorum:

Yorum Gönder